0 st: 0 Kr 0
Frakt
40 Kr
inkl. frakt Totalt
0 Kr
Till Kassan
0 varor
 

Glasögon - en livsstilsprodukt

Glasögonbågar idag är så mycket mer än bara glasögon. Det är en modeprodukt som skapar både image och utseende. Tusentals varianter i färger och former för att det skall finnas alternativ åt alla. Trender och mode spelar större roll för oss och vi byter glasögon oftare och oftare. Glasögon räknas idag som livsstilsrelaterad produkt, vilket innebär att man anpassar dem till det krav och behov som just du i din situation kräver.

Varumärken och trender

Alla ledande modeskapare idag lanserar också bågkollektioner. Bågarna skall då stämma in med den image som varumärket vill förmedla ut till marknaden. Naturligtvis är inte allt kända varumärken utan bågar tillverkade i trenmässigt rätt stil men utan ett känt varumärke. Precis som med kläder! Alla vill inte handla Gucci, Prada eller Michael Kors. Det finns oftast bågar för alla i olika prisklasser.

Ett hantverk

En glasögonbåge är förutom designen, hantverksmässigt sett, en komplex produkt. En ordinär metallbåge innehåller ca 80 olika delar som skall lödas, putsas, lackas och justeras innan den kommer i konsumentens hand.

I det som vi i dagligt tal kallar plastbågar, finns ingen plast. Den rätta benämningen är acetatbåge. En acetatbåge innehåller färre delar, men för att erhålla acetatbågens fina finish skall bågen genomgå minst fyra olika slip- och putsmoment.

Visste du att synen förändras med tiden, och att vissa synförändringar kommer ofta så långsamt att det behövs en synundersökning för att avslöja dem?